Bäckäng, skräpning!

Varför kan inte folk bara stå för det dom gör?

Styrelsen på Bäckäng kan slicka min röv, jag är så trött på dom nu så det finns inte. Jag är inte insatt i så mycket i vad dom gör och inte gör. Men jag tycker att dom beter sig fruktansvärt illa. Inte bara alla falska lögner som dom drar för att rädda sin "status" utan också allt dom gör bakom ryggen på folk. Allt skitsnack.
- Men vi tycker vi förtjänar pengarna eftersom vi lägger ner så mycket arbete utanför skolan för att få allt att fungera för elvererna på Bäckäng.
BULLSHIT! Nästan vem som helst skulle kunna ringa några samtal o sätta ihop en skolkatalog eller fixa en bäckängtröja, UTAN att behöva kräva pengar för det! Det här har gått för långt, det räcker inte med att byta ordförande, det behövs en helt ny styrelse om detta skulle kunna funka helt korrekt.

Status, vem fan bryr sig om status?
Vad för status har ni? Tror ni folk ser upp till er och vill ta efter det ni gör? Knappast, inte längre i alla fall. Om ni hade vart ärliga redan från början så kunde folk kanske haft kvar sitt förtroende för er, men det är slut nu. Det finns elever som bokstavligt talat hatar er, ni är en skam för skolan. Om nu detta pågått i alla år, som så sägs, varför inte låta detta få ett slut? Varför inte låta rättvisan synas?

Vart tog alla elevers åsikter vägen? Vart vänder man sig om man anser att något är fel på skolan? Inte är det till er i alla fall, jag tycker ni bara tänker på det som ni själva tycker är bra. Har ni ens frågat elever vad dom tycker om skolan? Hur dom trivs och vad man skulle kunna göra bättre? Tycker ni att ni har informerat alla klasser om hur viktigt det är med klassråd? Tänk efter, vart är vi påväg? Jag röstar på ny styrelse, fullt medveten om att min pojkvän är medverkande. Jag bryr mig inte, rätt ska vara rätt. Ny styrelse!


Nog pratat om Bäckäng.
Det är såhär att jag har bakat lussekatter idag, utan saffran och med för mycket socker ^^ Men dom blev ganska goda ändå. Med lite julmust går allt ner. Allt var vart lite upp och ner på sista tiden, det har inte riktigt vart så stabilt som det brukar. Det har vart lite konflikter mellan mig och Olle, Alli har åkt till Bolivia mm.
Och vet ni vad?

Avril Lavigne kommer till Stockholm i juni 2008!!

Mohahaha, och jag ska dit, med eller utan Olle.. Ska dit med Ville i alla fall :D
Fy fan va underbart, sommaren 2008<3

image16

Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: Ville,

Jag och Frick är på G med demokratiutskottet. Vi skall pyssla jävligt mycket med påverkningsarbete, dvs. informera skolans elever om vikten regelbundna klassråd, att man har klassrepresentanter osv. Vi vill också prata mycket om elevdemokrati - vad är detta? och givetvis elevrättigheter. Så förtvivla inte Josefin, vi är en del som vill se förändringar. Och klart vi ska se Avril, är sjukt sugen då jag inte såg henne på Pier Pressure i somras : D

2007-12-12 Kl: 19:22:04
URL: http://villeviktor.wordpress.com/
Postat av: Carina

mjo alltså, visst kan iaf jag gå med på att de kan få äta en middag för att dom gör endå en hel del. Men absolut inte köpa sprit för pengarna. Samt att de redan får en hel del saker gratis. Bl.a. skolkatalogen, skoltröjor, balen får de gratis biljetter till osv osv. Men jag håller med om att det Måste organisera sig!!:.Som fan. göra om det mesta, strukturen , allt!...

2007-12-12 Kl: 19:59:24
URL: http://carina89.wordpress.com
Postat av: Båbben

räcker gott o väl att ha sett tösen en gång:)

2007-12-14 Kl: 13:37:15

RSS 2.0