- 2007 -

Vad har hänt under detta året? Det är mycket, mycket bra saker. Jag har till och med hunnit bli en annan människa och klivit upp på en så hög nivå som jag knappt klarar av. Jag känner mig stark och jag trivs som "den nya" Juxxe.

I början av året minns jag hur desperat jag var av Olle, trots att jag var tillsammans med Jesper. Tillslut insåg jag vilket drägg jag hade till pojvkän, eller ja. Olle fick mig att verkligen inse det. Så jag gjorde det smartaste och bästa jag gjort i hela mitt liv känns det som -jag lämnade Jesper för Olle.

Tiden gick, jag lärde känna nya vänner, genom andra vänner.

Rania är nog den som stod mest i centrum. Jag vet inte varför, emn jag blev som en beskyddare för henne av något slag. Men det var efter att Olle gjort henne så illa som jag ville gottgöra henne på något sätt tror jag. Eller jag vet inte, hehe. Men det gav ett väldigt lyckat resultat i alla fall! <3

Ville lärde jag även känna, det var ungefär under kulturveckan tror jag. Det var förbannat kul, dessutom hade vi något stort gemensamt: Avril Lavigne.

Robin, Calle, Greger, Kalle och SaraK lärde jag känna genom Olle. Väldigt mysiga personer måste jag säga. Alla så olika och speciella på sitt sätt.

Hmm, orkar inte rabbla upp fler, men dessa är nog dom viktigaste tror jag.

Sen har jag vart på Linkin Park i globen, och på Pier Pressure och sett Avril Lavigne irl. Båda dessa upplevelser tillsammans med Olle<3 Helt sjukt underbart.

Sen kom det en period där jag blev blond! Tidigare i mitt lilla liv har jag enbart haft ljusa slingor. Jag har slingat o slingat o slingat och hoppats på att bli någolunda blond. Men sen tog jag tummen ur röven och blonderade mig. Blev dock orange, sen blev jag gul, sen blev jag jätte ljus med svart underhår. Sen rörde jag itne håret mer ^^ [fast nu är jag brunett igen <3]

Jag har även haft mitt livs första sommarjobb denna sommaren, som passungdom. Det var det värsta jag vart med om. Att se gamla människor lida, att få torka piss och ibland inte ha något att göra. Dessutom kom jag itne bra övernes med min handlerare eller vad man nu kallar det. Men efter jag stått ut de fyra veckorna kändes allt underbart, och Olle var hemma från alla festivaler och jag kunde börja njuta av mitt liv igen.

Jag och Olle
har gjort så mycket underbara saker tillsammans, ofärglömliga saker (enligt mig i alla fall). Som den dagen då vi tältade vid viaredssjön i somras, drack alkohol och rökte vattenpipa alldeles ensamma och pratade om allt och ingenting. Och när vi hade vårt Heroes-maraton hemma hos honom, nötade Heroes säsong 1 under några dagar. Så tog vi oss igenom Zelda - Ocarina of time. Och det bästa av allt, när han tog med mig till Bäckäng och firade min födelsedag där. I bastun, med gifflar o champange osv. Det var den mest underbara födelsedagen någon gett mig. Sen har Olle hjälpt mig att göra sånna otroligt stora framsteg med mina fobier, jag kan tex duscha med någon igen!

Sen fyllde jag 18 :-P Då blev det krogen med Caroline, stack till Tonic och Swing. Jag hade även en jätte misslyckad fest i församlingshemmet i Frufällan. Suck, va jag mådde dåligt då. Och det var därefter jag fick en "jag-mår-dåligt-över-mina-vänner-period". Jag var avundsjuk pg. av det ena och det andra, orlolig att förlora ett antal vänner.

Sen var det bröllop, Emmelie och Lillen gifte sig. Emmelie Haglund blev Emmelie Hedberg.

Så fyllde Olle 18 år, och åkte sendan till Skottland (Glasgow) under novemberlovet.

Suck, märkte redan hur trött jag blev på att rabbla upp allt som hänt, men oj oj oj va jag har glömt mycket. Haha. Det bästa i alla fall var att jag träffade Olle för nästan exakt ett år sedan, under IV period två, och att vi senaer blev tillsammans och är det fortfarande. Är bara rädd för att vi kanske kommer varandra för nära inpå, liksom är med varandra för ofta. För då kommer vi tröttna, det kommer bli knäpptysta studer och man kommer itne hitta någonting att säga. Tillslut funkar det inte. Jag vill inte det. Jag vill vara med Olle så länge mitt hjärta säger att jag vill det.

Men jag äslkar honom, och alla mina vänner! Vi måste verkligen ses oftare, kunna umgås och göra saker ihop. Jag saknar det, så som det var i somras.

Tack för mig!
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: båbben

minns du hur du lärde känna ville?
glömde du inte bort att du var på Linkin Park med MEJ också

2007-11-22 Kl: 18:55:08
Postat av: Greger

ehh, jag är viktig.
:)

2007-11-23 Kl: 09:30:52

RSS 2.0