Försvinn ur mitt liv!

Jag har försökt, försökt så många gånger! Men det blir alltid samma sak.
Det räcker nu, jag orkar verkligen inte mer. Ja jag vet, jag har sagt detta innan. Men saken är den att man blir starkare och starkare ju mer man såras, eller hur? Suck, jag vet inte hur jag ska hantera denna situationen. Låtsas som att jag inte bryr mig? Ja, det var väl så jag försökte få honom att tro. Men usch, detta gav mig fan ärr.
Ehm, kanske borde säga också att detta handlar inte om Olle, så ni som bara bryr er om mig o Olle kan ju sluta läsa med en gång. För det här handlar om en som är hatad av de flästa just nu och sen en tid tillbaka. Nämnligen Jesper... Jag har undvikt honom sen vi var hos Tony för tre vockor sedan, har inte velat prata med honom så mkt osv.. Det beror på att jag har fått höra på håll att han går runt o säger till folk att jag o han kommer bli tillsammans igen, och att han vet vart knapparna sitter på mig; trycker han på rätt knapp finns det inget stopp på mig. Och han går omkring o tror att jag är såld på honom, när jag i självaste verket äcklas av honom. Jag har talat om för honom att jag inte tänker bli tillsammans med honom, likamed förbannat så säger han att han kommer vänta på mig o att det kommer bli vi två i slutet ändå. Jag retar mig så oerhört mycket på det.
Men idag, just idag, så var det en såndär dag som började dåligt men som man trodde skulle bli bättre framåt eftermiddagen. Men så¨fan heller. Jag kommer hem efter att ha vart i Knalleland med mamma o mormor, sätter mig framför datorn o loggar in på msn. Där börjar allt. Jesper startar konversationen med "det är så mycket som du inte vet" o bla bla bla. Det är ju klart att jag börjar undra. Det slog ju mig i bakhuvudet: "Nu tänker han få mig  irriterad och ledsen". Men vi babblar på med smileys osv. Jag nämner även att om han säger vad det är han vill ha sagt någon jävla gång så kan jag berätta om när jag började träffa Olle (för det har han vart intresserad av). Då börjar det bli en konflikt. Han säger: "Ne jag var väl inte alltid så snäll", sen "Ne jag var väl ingen ängel 3-4 gånger". Under tiden vi var ihop nu asså. Och saken var ju den att han ville itne säga vad det var, utan han skulle provocera fram det. Så sa jag det: "Har du vart otrogen elelr vad är det du försöker komma fram till? När och med vilka?" Han vägrade säga när o med vilka. Sen kommer han med "Nje, första gången var när jag festade själv med mina kompisar". Sen babblade han på med massa skumma saker. Sen kommer vi fram till vilka gånger det faktiskt var, och det känns som att någon hugger mig med en kniv i ryggen så att mina lungor töms. Minnerna bara for genom huvudet, hur jag smiter ut i natten för att han lovat att komma runt 23:00 tiden, men inte kommer. Och han svarar inte när jag ringer, han är på fest. När jag väl får tag på honom vägrar han prata med mig och säger att han ska ringa upp men ringer aldrig. Hans kompisar svarar i telefonen. Jag satt i en snödriva till klockan blev typ tre eller något. Sen bad jag honom dra åt helvete i telefonen o gick in, men somnade aldrig.
Det var EN av alla gånger han "tatt livet av mig". Men hmm, tillbaka till våran konversation. Han vägrade fortfarande att säga namn på personerna. Antagligen eftersom att han ljög o var rädd att jag skulle fråga ut personerna som han nämnde. Men tillslut gav jag upp, jag tyckte situationerna talade för sig själva. Jag avslutade med att säga "Jag kan stolt säga att jag aldrig var otrogen mot dig". Då säger han "Jag vet, men jag ångrar ingenting"
Jag bryter ihop, jag fattar inte hur man kan vara så iskall. Varför säger han det nu? 10 månader efter att vi gjort slut? Vad är det för FEL på honom!? Hur kan han se mig i ögonen? Jag trodde verkligen inte att jag blivit bedragen, jag trodde verkligen inte det. Ska han ge mig ännu fler men för livet? Jag orkar inte det här, jag är inte värd det här! Det räcker med alla saker Olle har fått kämpa för, alla fobier jag haft och fortfarande har kvar. Varför ska Olle få lida med det när det är Jespers jävla fel att jag har blivit sånhär!? Jag ska säga en sak, de vänner jag har som lärt känna mig nu det senaste, detta är inte jag. Jag var inte sånhär innan. Jag har knappt några vänner kvar som jag kände innan jag blev såhär "emo" och rädd så att säga. Så försiktig och tillbakadragen, jag är inte sån egentligen! Jag är hyper, jag är glad, jag är busig, jag gör saker man inte får, jag skiter i vad andra tycker, jag står upp för mig själv. Men inte längre, jag VÅGAR inte :'( Alicia är nog den enda jag har gått med mig i vått o torrt genom alla år, tack för det Alli.

Men nu pallar jag itne mer, jag söker tröst men jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag kan inte vända mig till dom som hatar Jesper eller dom som inte vet vem han är eller känner honom. Jag har inga vänner kvar som känner honom bra känns det som.

Jag är så oerhört tacksam för att jag träffade Olle, han har hjälpt mig göra så otroligt stora framsteg. Allt jag vill är att lägga Jesper bakom mig, det har jag velat så länge nu. Men varför händer det aldrig något >__<



Jag älskar dig, du är verkligen det vackraste som hänt mig. Tack för att du finns!
image14
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: Johan F

Stå på dig stå på dig och stå på dig. Sänder dig all styrka. Har fått för mig att Jesper är en påflugen jävel och som inte ger sig i första taget. Visa då honom och övriga världen att du klarar dig alldeles utmärkt med Olle. Du kan det. Han är ingen övermänniska. När han förstått det lämnar han dig i fred. Så ignorera det som går och krama Olle!

2007-11-13 Kl: 20:36:26
URL: http://slutstadium.wordpress.com
Postat av: Ville,

stå på dig josefin. palla skitstövlar!
du vet att vi älskar dig :D

2007-11-13 Kl: 21:26:32
URL: http://villeviktor.wordpress.com/
Postat av: alli

bryr dig inte, ända anledningen att han gör det är för att han vill känna att han har makten över dig, men båda vi vet att den försvann förlänge sen. Du behöver inte bry dig om vad han tycker längre, det verkar vara som om det är han som vill tillbaka, glöm inte att det är du som har makten nu! Du kan göra allt det du vill och lite till, jag vet att du klarar av det och lite till, du ska bara tro på dig själv!
Kram på dig, finns här för dig i vårt och tort

2007-11-13 Kl: 22:01:49
Postat av: Vet att du är stark ;)

Jag tror att han gjorde så för att det har hänt honom ngt som han inte kunde kontrollera. eller kanske bara brist på att göra ngt "domenant" han ville knäcka dig för att själv må bättre. såna människor ska man inte behöva dras med. såna borde glömmas. så snälla ta å skit i honom nu. Både du å jag vet att vi har pratat om detta en del gånger. A long time ago. eller ah, känns som länge sedan iaf. kännt dig bara i vad blir det? 2 år nu? rätt säker på det för kom ihåg att det va kallt ute^^ haha, som vinter XP ca kanske ett år å två månader jag försökte hjälpa dig mot jesper? den böghögen :P
Precis som du skriver. för ett år sedan så va du en mycket "pilskner" ;D haha, tjej. mycket liv i dig å busade mycket :) Härliga minnen^^ för mig iaf. Kunde aldrig tycka illa om dig även för dom sakerna du gjort mot mig :P synd att vi inte träffas så mkt längre. älskade dom tiderna då du inte hade pojkvän å umgicks med mig mer xD haha! men du har det bra nu å det är bra som fan! happy for you :)
Men vill umgås lite med dig mer. känns som du mer å mer blir lite som en främling för mig, fast ljupt inne vet jag att du är en av dom underbaraste vännerna jag har^^
Men ah, bry dig inte om jesper du kan ju inte dra på den högen av skit hur länge som helst, eller hur?:P haha.
Love you friend

2007-11-13 Kl: 23:09:29

RSS 2.0