2008

Jag vet inte vart jag ska börja. Jag kan heller inte påstå att jag är på skrivhumör, men ah. Det beror nog på att jag är så fruktansvärt trött. Men jag kan väl försöka i alla fall..

Nyårsafton var en knepig dag, jag mådde skit och mycket var skit..
  • Jag fick inte tag i min alkohol jag skulle ha
  • Jag kände inte att jag passade in på förfesten
  • Jag var tvungen att dricka Vodka (brukar bli relativt sne när jag dricker det)
  • Fick panik, visste itne vad jag skulle grogga min vodka med, eftersom jag aldrig dricker sånt
  • Blev massa konflikter på festen jag drog på sen
  • Olle yrade om massa skit senare på natten som fick min hjärna att börja tänka
  • Jag kom aldrig till Vattentornet för bussarna gick så sällan
  • Jag luktade skit när jag kom hem från festen (sprit, rök och allmän fylla)
  • Hade en HEMSK bakfylla som satt i nästan ett dygn
Men det fanns bra saker också...
  • Jag fick trots allt tag i något att dricka, även fast det nu var Vodka
  • När jag väl kommit igång med alkoholen kunde jag bekanta mig med folk på förfesten
  • Jag hade kul på festen jag drog på sen, mycket underbara männsikor
  • Olle åkte 02:45 bussen hem med mig
Men ja, kan ju dra slutsatser om att jag va lite sur, men det glömdes bort i många tillfällen, så jag hade det roligt ändå. Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig nu under 2008. Jag har oroat mig över saker och jag har sett fram emot saker. Känns mysko med så mycket punktlistor nu, men du får stå ut! Det är kul o se tillbaka sen, se vad man hade för förväntningar.
  • Jag hopas att jag och Olle håller ihop massa länge till<3
  • Någon gång ska jag ta kontakt med Jesper, men det är inte än
  • Avril Lavigne kommer 28 Juni till Stockholm, jag och Ville ska dit!
  • Ska vara med om ytterligare en störtskön Kulturvecka på Bäckäng!
  • Jag vill på festival. Men eftersom Roskilde krockar med Avril så blir det nog Hultsfred
  • Vill bli anställd på en av de arbetsplatser jag sökte nyss så jag kan spara pengar
  • Tänker plugga rejält så jag kommer upp i årskurs 3 denna gången. Tänker inte gå om ett år till
  • Ser fram emot en härlig sommar där jag och mina kompisar kan återförenas
  • Hoppas även på att få nya vänner, sånna som inte bara försvinner efter nått år
  • Vill även bli brun, för det blev jag inte förra året =)
Det är vad jag vill just nu, tror jag. ^^
Måste bara berätta om en sak som hände nu igår.

Igår fick jag en hemsk känsla, en så hemsk känsla att mitt hjärta nästan skars i bitar. Olle hade pratat lite dumma grejer under natten i min säng i måndags. Men jag gjorde inte så stor grej över det. Under tisdagen hade jag nästan glömt bort det helt. Men sen, igår... Något skar så djupa sår att jag slutade prata med honom. Jag kollade honom i ögonen i flera minuter utan att säga ett ord. Han frågade vad det var, men jag svarade inte. Då gick han in till min bror och dom började spela WOW. Jag blev ännu mer deprimerad. Jag ville ju att han skulle gissa, men hur lätt är det för honom när han inte har något att gå på? Jag började lyssna på musik i hopp om att han skulle lyssna på texterna och försöka förstå något. Men inte det inte. Så jag la mig på sängen och vätnade på att han skulle komma in i mitt rum igen, vilket han snart gjorde. Han la sig över mig och kramade om mig, frågade hur allt var osv. Precis som jag ville att han skulle göra. Men jag svarade honom inte, jag sa att det inte fanns något att göra åt det. Han frågade om det hade med oss att göra. Jag svarade inte. Han frågade om han hade gjort något. Jag svarade inte. Då blev han också ledsen och jag vände mig om med ryggen mot honom. Nu ville jag bara att han skulle gå, jag var så kall. Han kramade mig bakifrån och försökte ta min hand, men jag gav ingen respons. Han visste att något var fel, väldigt fel. Han bad mig vända mig om men jag sa att jag låg bra som jag gjorde. Tillslut frågade han om jag ville att han skulle gå, då svarade jag inte. Då gick han. Tillbaka till sitt WOW spelande.

Jag blev så förbannad på mig själv, jag ville bara sjunka genom jorden. Vad i helvete höll jag på med?! Jag klöste sönder min arm och bet mig i läppen och tårarna skar sig fram genom ögonen. Jag vill ju inte såra honom! Jag ville att han skulle komma tillbaka, jag ville hålla om honom. Men jag vågade inte gå till honom. Istället gick jag ut och satte mig på balkongen, jag frös så jag höll på att svimma nästan. Men jag visste inte vad jag skulle göra, jag ville inte må såhär! Efter ca 20 minuter skulle jag tro så kom han, mannen jag älskar mer än allt annat. Han bar in mig och la mig på min säng. Denna gången frågade han med darrande röst: "Josefin, vad är det? Såhär kan väl du inte göra förstår du väl? Kan du tala om vad det är jag har gjort?!" Han lät jätte orlolig, och jag ville inget mer än att hålla om honom. Men tillslut glappade min käft ändå. Han blev inte arg, vilket jag var rädd för att han skulle bli. Men jag var fortfarande förkrossad och ville inte riktigt släppa det. Så jag var fortfarande iskall mot honom. Tillslut gick han in till min bror igen och jag sprang in till toaletten. Försökte torka tårarna så gott det gick, sen ringde jag Daniel. Efter det kommer Olle och säger att han ska åka hem och att han täntke vara artig och säga hejdå. Sen vänder han ryggen till och börjar gå. Jag springer efter och vi går in i mitt rum. Där säger han att han inte känner att han har något att göra här, för jag inte pratar med honom. Jag sa ingenting, bara stod och stirrade honom in i ögonen. Sen lutade jag mig mot honom och välte ner honom i sängen, kramade honom så hårt som om jag tänkt döda honom. Han är min, min min min. Ingen ska få ta honom ifrån mig, tänkte jag. Han beslutade sig för att ta nästa buss och frågade om jag skulle med hem till honom. Men jag sa att jag tar en senare buss.

Det är sånna här situationer som folk bör lägga märke till, dom som säger att Olle är så hemsk. Han är inte mer hemsk än vad jag är. Så alla som säger "Du förtjänar bättre", snälla var tysta. Ni har ingen aning om hur jag behandlar honom ='(

Jag har heller inte tänkt så mycket på Jesper så mycket som jag gjort nu denna veckan (sen i måndags). Det är helt sjukt. Jag har aldrig på tre år hållt uppe kontakten såhär länge med honom. Det känns verkligen att det är något som saknas. Han var den jag kunde prata med allt om, sånt som jag inte ens kunde säga till Olle. Han var min vänstra hand, ingen känner mig så bra som honom. Och nu är han liksom.............. borta >__<

Buhu, ja ja.. Jag orkar inte skriva så mycket mer. Jag har sådan jävla huvudvärk o det har tagit flera timmar att skriva detta. Hoppas ni är klada pånnis nu.. Baii
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: ville

Festival-sommar

2008-01-03 Kl: 20:37:02
URL: http://villeviktor.wordpress.com
Postat av: ville

fan det cpa!! LOL. jaja, Festival-sommar

2008-01-03 Kl: 20:38:43
URL: http://villeviktor.wordpress.com
Postat av: Johan

Det är ibland väldigt skönt att ladda ur sådär totalt som du gjorde 03/1. Även om det skrämmer en och inte upplevs som särskilt "skönt" av varken dig eller Olle. Visst kändes den där hårda, kärleksfulla kramen väldigt länge efteråt? Det är så mycket känslor inblandat i ert förhållande märker man, och så mycket tvivel och (viktiga) ifrågasättanden.

Om man ska komma någon sådär nära som du uppenbarligen står i förhållande till ditt ex, Jesper, så krävs det inte sällan att man först har genomgått en riktigt jävlig period ihop. En påfrestande men helt fantastiskt underbar period. Så försök hålla fast vid Olle och överlev alla dessa dagar då man tvivlar på allt och alla. Det får en att orka med alla övriga dagar.

Dock känner jag inte till om något speciellt kanske förelåg det som hände denna dag, och jag är absolut inget proffs på att tycka till om ditt liv/förhållande. Men vanliga simpla råd tror jag kan göra mirakel. Du passar med olle. Få honom att känna likdant. Ni hör ihop, ni är speciella, ni är oskiljbara. Och ni överlever varenda en av de djävlar som försöker slita er isär, från varandra.

Jag tror ert förhållande klarar mycket.

2008-01-03 Kl: 20:52:36
URL: http://slutstadium.se

RSS 2.0