* MiniBellini har åter igen bakat

Och denna gången är det Amerikanska Hallonmuffins (jag älskar de kompakta muffinsarna som blir av den ameriaknska muffinssmeten) som stod på schemat eftersom det var det Kieven ville äta i morgon. Snäll som jag är så tänker jag dela med mig av mitt recept som jag bearbetat mig fram till (småfel rättas till efter varje gång jag bakar och därför blir det nya recept med tiden). Felet jag gjorde denna gången som jag även gjorde förra gången var att ta för lite bakpulver.
Så 3 tsk ska bli perfa nästa gång!


Amerikanska Hallonmuffins


Detta receptet räcker
till ca 14 st muffins.


Ugnen ska stå
175 grader





Ingredienser:


100 g bakmargarin
2 ½  dl socker
2  ägg
1 tsk  vaniljsocker
2 ½ dl mjölk
8 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
Massor av  FRYSTA hallon


Börja med att sätta på ugnen på 175 grader.
Ta sedan fram en plåt och placera ut  AMERIKANSKA muffinsformar. Alltså stora muffinsformar.

RÖR
samman margarinet (smält det inte!!) och sockret i en bunke tills det blir som en massa.
Tillsätt äggen, sedan mjölken.
Rör ihop mjölet, vaniljsockret och bakpulvret i en skål eller dylikt.
Blanda sedan ner det i smeten.

Fördela degen i muffinsformarna och tryck sedan ner ca 4 -5 hallon i varje muffins. Det funkar med upptinade också, men om de är frysta så blir muffinsarna lite extra färska.
Grädda sedan mitt i ugnen i ca 20 minuter. De ska tas ut precis när de börjar få jätte jätte lite guldbruna fläckar.

Flytta sedan över muffinsarna till ett galler och låt dem svalna där på med handduk över sig.

Bon Appétit

Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0