* Jag finns kvar

Jag är en fråga utan svar, aldrig tydlig aldrig klar.
Jag tänker glömma allt ni sagt.
Och vad är det som ni vill förstå?
Ska ni resa er och gå om jag säger precis som det är?
När ska ni fråga om jag vill ha ett liv där allt står still?
Era drömmar finns inte kvar.
Jag vill att verkligheten bränns.
Jag vill känna hur det känns att stå stadigt när stormen tar fart.
Och de som ska styra allt jag gör, det är just dem som förstör mina drömmar.

Men du ser vad andra inte ser,
att det finns så mycket mer under ytan, som jag nästan glömt.
Hjälp mej att visa att jag kan gå tjej upp till kvinna,
att ta steget och ändå förbli den jag är.
Andra drar mig längre ner.
Jag är inte den ni ser.
Jag försöker att glömma och fortsätta drömma ändå.
Era ord, era lögner ska jag aldrig mer lita på!
Och hur kan ni säga att jag ska bli en sån som ni vill ha, utan drömmar.
Men jag finns kvar. Jag är här. För jag finns kvar.
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0