Deltog ni?

Ni alla borde hört om tragedin i Norge, alla dessa ungdomar som sköts ihjäl.
Det är helt sinnessjukt, det finns inga ord som kan beskriva händelsen.
Jag lider med dem som var där och mist sina nära och kära.
En sådan här händelse får mig att vilja införa dödsstraff i någon minut så mördaren kan skjutas till döds.
Det gör så ont i hjärtat att läsa om det som skett. Man blir mörkrädd mitt på ljusa dagen.


Deltog ni i en tyst minut för de drabbade i Norge kl 12:00?
Många arbetsplatser deltog för att visa att vi bryr oss. På Aftonbladet skriver dom:

"Klockan 12.00 stannade även trafiken på Stockholms tunnelbana, Tv4 stängde av sina tv-sändningar, Peabs
vägbygge i Småland tog en paus och på Skellefteå Lasarett höll både personal och patienter en tyst minut.

Teliasonera uppmanade samtliga anställda inom koncernen i Norden att delta. Posten gav personalen friheten
att bestämma själv. På Max hamburgerrestauranger i Sverige vajade flaggorna på halvstång.
Så var det även på Ikeas varuhus i Sverige."



Bild från Aftonbladet. Fler bilder hittar ni här.

Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: Sosso

Jag måste säga att det är riktigt häftigt att Sockholms tunnelbanetrafik stannade. Jag var inte på nått speciellt ställe men jag hade en tyst minut här hemma, samtidigt.

Det är verkligen hemskt det som hände i Norge, och läskigt.

Min kusin som bor i Oslo hörde bomben, och jag är hur glad som helst att hon inte var för nära.

2011-07-25 Kl: 21:18:38
URL: http://sosselito.blogg.se/

RSS 2.0