Just another day

Igår va jag på bio med Olle, Rahn, Waern och Calle... Sen va Peter, Basse och några fler med.. Kollade på Bourne Ultimatum. Den var ganska bra, och jag kom in rätt bra i filmen, trots att jag inte sett de två tidigare filmerna. Olle hade köpt HavreFras och åt som chips. Så jäkla sjuk är han.. haha.. Sen drog vi till sandared så sov jag där.

image2
Ofta inte han är söööööt


I lördags
sov jag hos Maria.. Jag och Tony åkte till henne och var där med henne och Alexander. Kollade på film och spelade poker osv.. Rätt kul faktiskt. Va ett tag sedan jag umgicks med Tony, så det kändes skönt. Vi har kommit ifrån varandra så mycket nu det senaste året, på grund av Jesper..

Idag har jag inte gjort så mycket.. Åkte in till skolan med Olle och Calle.. Sen stack jag till Västtrafik och fixade mitt trasiga Fritidskort. Efter det köpte jag dryckyougurt och Digistive-choklad och drog hem.. Väl hemma snackade jag i ca en timma med min moster i telefon.
Pratade om hur jag ska gå till väga med min ekonomi och hur vi ska lösa
problemet med mamma och pappa. Hur jag ska kunna sätta upp mål osv. Det skönaste med att ha pratat med henne är att man känner sig så motiverad efteråt. Man känner verkligen att man VILL försöka, man vill lyckas och komma frammåt i livet. Hon talade mycket bra om Olle och menade på att han kan hjälpa mig om så krävs för att uppnå mina mål jag har, vilka för tillfället är två st; att få studiebidraget av mamma och pappa, och att påbörja mina
3 st 300 poängs kurser så snart som möjligt. Problemet är att jag hjälper inte till här hemma, städar knappt mitt rum. Därför tycker inte min mamma och pappa att jag förtjänar studiebidraget, jag har 300:- i månaden. Men jag
behö vevr mer pengar att röra mig om för att kunna bevisa att jag faktiskt kan spara och vara ekonomisk. Jag behöver förtroende.. Well well... Olle skule ta skolkort idag, haha.. Jobbigt för honom.. Han tänkte inte på det i morse. Men han är fett jävla snygg ändå <3 Själv ska jag och min klass ta kort på onsdag.. på förmiddagen :/ jag är ledig då egentligen.. Bajs också.. Men men, jag överelever nog :)

Nu ska jag städa lite, återkommer kanske lite senare..

Tillbaka igen.. Nu är klockan.......... 13:49..
har suttit en stund o försökt mig på att fixa min blogg, men va fan..
det har inte hänt ett skit... den ska vara svart, röd och vit..?? *mummel* ><
har städat endel nu... gjort lite fint i fönstret.. :D
Så hittade jag lite tejp också!!! Men ah..
Fast nu orkar jag itne skriva, igen.... baii

image3
Hey, it's my TEJP


Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: alli

Nu när du är 18 så får du första bidraget i en check som är adresserad till dig. Vilket betyder att du får hela ditt studiebidrag och dina föräldrar kan inte göra något åt det eftersom det går direkt till dig ochinte till dem först..

2007-09-24 Kl: 19:52:11

RSS 2.0