* Silviakakan avklarad

Jag har bakat Silviakaka!! Inte hunnit ta nån bra bild dock... Så får bli dessa..





Recept:

Kaka:
6 ägg
6 dl strösocker
3 dl kallt vatten
6 dl vetemjöl
6 tsk bakpulver

Glacyr:
200 g smält margarin
2 dl strösocker
2 äggulor
4 tsk vaniljsocker
Strö på kokos 

Rör ihop ägg och socker. Tillsätt vattnet och mjölet, blandat med bakpulvret. Grädda i 175 gr ugn, drygt 15 min. Kolla med sticka! Låt svalna. Smält margarinen till "såsen", som ska vara på kakan. Blanda i övriga ingredienser och koka några minuter under ständig omrörning. Bred ut på kakan och strö på kokos.
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: Cia

Hahah den har jag på min blogg också, fast där heter den tant Cias kaka och görs inte på en plåt ;-)

2010-02-07 Kl: 23:44:29
URL: http://www.mysecretwindow.se

RSS 2.0