* Avatar - oh wow!



Filmen var så galet bra, va. Så berörande. Så fri. Åh, vad jag önskar att jag var en av
alla de Na'vi som bodde där. Jag vill också ha en ikran att flyga på.
Vilken känsla! Och vilken natur. Dom är verkligen ett med naturen. Precis som vi, människan,
var innan vi började fucka oss.... Som Jake försöker varna Eywa. the sky people...
"We don't have trees, we killed our mother." That's right, ingen moder jord här inte... Jaja...

MEN jag tycker dock inte att filmen var väldigt berörande så att jag skulle kunna gråta.
Jag bruakr ha ganska lätt för att gråta, men det fanns inget riktigt sånt tillfälle. Men men många
berörande tillfällen fanns det... Dessa till exempel:

DEN SOM INTE SETT AVATAR, MEN VILL SE DEN.... LÄS INTE DETTA....

* När Jack och Grace blivit fastbundna och lämnas för att förintas av sina egna, så
återvänder drottningen och säger "If you are one of us, then help us!" så lossar hon repen.

* När Jack återvänder till Na'vi stammen med den starkaste ikran som finns.
Den kallas Toruk = The Last Shadow.
I detta sammanhang kallas han Toruk Makto = Rider of the Last Shadow.

* I slutet när Jack kämpar för sitt liv med att nå syrgasmasken med misslyckas. Man tror att han är död.
Neytiri inser ganska fort att Jacks riktiga kropp ligger i vagnen. Hon hoppar in och ser honom ligga livlös på
golvet. Hon trycker upp syrgasmasken i ansiktet på honom i hopp om att han ska vakna, vilket han gör.
Sen börjar hon gråta ^^ Haha

Well, nu orkar jag itne tänka ut mer "känsliga" moments... Kieven sitter os tirrar... Haha..
Baiii!!
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: hahaha :D

2010-01-25 Kl: 17:42:16
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag läste bara den övre texten, har inte sett filmen än.. Men MÅSTE göra det snart!

/ Kram Ida

2010-01-25 Kl: 21:46:37
URL: http://www.lippstick.se
Postat av: Raisa

word. den va verkligen skit bra :O

2010-01-26 Kl: 20:35:20
URL: http://raisa.blogg.se/

RSS 2.0