* King's Bounty, The Legend

Jag satt och spelade spelet i flera timmar igår. Guh va bra det är!
Vissa saker saknas dock tycker jag. Men det är för att jag är van
vid Heroes of might and magic. Baaah.

Det började med att man valde en av följande karaktärer:
Warrior, Paladin eller Mage.


Jag valde magikern, eftersom han är snyggast och ah. Jag älskar att vara magiker!



Ja, jag skulle vilja jämföra spelet med Heroes of might and magic 5, World of Warcraft och Diablo.
Diablo: Jag vet inte riktigt vad likheterna är, men jag har lite den känslan ibland. Plus att Baal tydligen skall finnas med i spelet.
World of Warcraft: Det är nog grejen med att man samlar på sig en massa olika uppdrag, pratar med folk (massa text!) och väljer själv vad man vill svara etc. Än så har jag inte funnit någon mätare som skulle tala för om man är god eller ond, beroende på ens handlingar.
Heroes of might and magic 5: Känns osm att mycket är baserat på just detta spelet. Likheter kryllar det av. Men det finns även måna detaljer som skiljer spelen åt. Man har exempelvis inte ett eget slott som man köper gubbar till sitt team från. (Gubbar, ursäkta mig, men jag vet inte va jag ska använda för svenskt ord!) Här rider man istället runt på en häst och besöker olika slott/hus/byggnader och hittar ibland personer som säljer "gubbar" och andra saker.

Något som jag gillar med spelet är att man itne behöver gå upp i level för att lära sig olika spells, utan man hittar items, varav dessa runor, som man använder för att köpa spells. Wiih, nu orkar jag inte babbla mer.

Men en sak till!
Har man börjat spela, är det jättesvårt att sluta. Tror det är lite som WoW ;P
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0