Children are dying

Inlägg: © Kan Dee


Nu är det riktigt illa i Afrika. Riktigt jävla illa. Såhär ska det inte behöva vara. Fy 17 vad ont det gör i hjärtat! Det svider, det skär och bränner inombords av att veta att detta existerar. Titta bara på bilderna! Vad ska vi göra hörrni? Barn hungrar ihjäl, bokstavligt talat. De DÖR. Barn! Barnen dör! Av svält! Av hunger! Nej nej nej, nu sätter vi stopp för det här. Vi tillsammans KAN ändra världen. Jag lovar. Ge det ett försök. Snälla ni.

Jag tycker att det är förbaskat bra av storbloggarna att gå ut och uppmana alla sina läsare att hjälpa till. Ju mer läsare de har, desto fler kan de påverka. Men med det menar jag inte heller att det på något sätt skulle vara mindre bra att blogga om det bara för att man har en mindre blogg. Tänk om ALLA, precis ALLA med blogg, kunde skriva ett inlägg om detta för att uppmana andra om att det behövs hjälp. Vi alla bloggare har makt och därför borde vi se till att utnyttja den på ett positivt sätt. Ellerhur?

Kopiera gärna detta inlägg och sprid detta vidare.
Tyra har tillsammans med sina läsare lyckats skänka 25 000kr till läkare utan gränser. Det är ju helt jäkla fantastiskt! Vilka männsikor!

Nu vill JAG uppmana mina läsare att skänka en slant. Det ÄR verkligen som Tyra säger - att man kanske tror att 50 kr inte gör någon skillnad, men det GÖR verkligen det. Så om vi alla kan skänka en liten slant, så blir det ju till slut en stor summa pengar som i slutändan räddar liv. Så din 10:a, 20 lapp eller 50 lapp KOMMER att rädda liv. DU kommer att rädda livet på dom här små stackars barnen. Det spelar ingen roll alls hur mycket du väljer att skänka, vartenda litet öre räknas.

Skänk pengar via ett enkelt SMS:
50kr - Skicka ordet TIMME till 72970
100kr - Skicka ordet TIMME 100 till 72970
200kr - Skicka ordet TIMME 200 till 72970

© Kan Dee

TILL SIST: Har du skänkt pengar?
Skriv att du har gjort det i en kommentar till detta inlägg!
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: Linnea

Nu har jag skickat ett sms, men jag gav bara 50 kr men det är väl bättre än inget.

2011-08-23 Kl: 18:31:06

RSS 2.0