* Planerar mitt liv

Har suttit denna kväll och funderar på vad jag vill med mitt liv.
Svaret är väl rätt lätt, men jag vet inte vad jag vill offra riktigt för att ta mig dig jag vill komma.
Jag håller gärna hårt i saker och ting nämligen. Jag samlar gärna på skit, slänger knappt en skokartong.


Jag vill satsa på tatuerandet.

MEN jag är anställd på ett bemanningsföretag, jag trivs och jag tycker det är kul.
Nej, jag vill inte arbeta där hela mitt liv. Men jag får en inkomst att röra mig med samt erfarenheter.
Inkomsten är A och O för mig nu när jag satsar gärnet på att flytta hemifrån.

MEN jag kommer heller ingenstans med tatuerandet om jag fortsätter där jag är nu,
tatuerar hemma lite då och då på fritiden för nån liten fjantig guldpeng. Arbetet är slitsamt och jag önskar att jag
kunde ta lite mer för arbetet jag gör. Men då räknas det helt plötsligt som svart och inte längre någon hobby.
Jag utväcklas för långsamt för mitt eget bästa så att säga. Jag vill sitta med detta varje dag i veckan,
inte några dagar i månaden. Jag behöver alltså helt enkelt "skippa" mitt nuvarande jobb snart.

MEN då är vi där att jag måste hyra in mig i en studio, börja som lärling eller starta eget.
Jag kan inte ett skit om att starta eget och det kommer säkert bli ett rent helvete att hitta en plats att hyra in sig på.
Går jag som lärling så kommer det ta ännu längre tid innan jag utväcklas eftersom jag kommer väl antagligen få
vara någons bitch och skura golvet halva dagarna i ca 1,5 år. Sen kanske jag kan få hålla i maskinen...
Ne så illa är det väl kanske inte, men det skulle inte förvåna mig. Man får heller inte betalt under sin lärlingsperiod.
Så då står jag där igen, och det leder inte till någon lägenhet minsann.

Jag är så jävla klyvd nu så ni anar inte....
Ingen som känner någon som vill ha mig i sin studio nära Borås eller? :(


Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: moa

Hejsan! Jag har gjort dig till ett bloggtips hos mig! Hoppas det var okej, and keep up the good work! :)

2011-05-31 Kl: 22:24:35
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Suzie

Har tänkt i samma banor när det gäller att bli tatuerare. Pluggar till lärare för tillfället men vill så gärna tatuera. Och vill inte heller vara en lärning i tre år.

Kommer nog bli som du, kommer tatuera på fritiden.

2011-05-31 Kl: 23:43:55
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: Grodan

Hoppas det löser sig för dig tjejen!

2011-06-02 Kl: 23:23:06
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

RSS 2.0