Du strör salt i såren

- så klart att det svider. Men upp med din haka och se mot bättre tider.
Du väljer själv, kommer ditt liv lyckas? Det är upp till dig, för du är inte misslyckad!

I need that.. Jag vet inte varför jag känner som jag gör, jag vet inte varför jag skriver detta här heller. Det är säkerligen inte många som läser detta, och är det någon som gör det så är det säkert helt fel person. Men skit samma, jag orkar inte skriva ner detta för hand i min andra "riktiga" dagbok så att säga. Möjligtvis någon annan dag, en dag som inte är som den här.
Jag går och tänker, fördjupar mig i hur andra människor har det och hur dom mår och vad som gör dom glada. Det är sådant som får mig att......... ah, jag vet inte. Knappast att må rba i alla fall. Men jag är Jungfru, en Virgo, det hör till tydligen. Att bry sig mer om andra än om sig själv. Och jag hatar det. Jag hatar det! Jag får inte tid att hinna tänka över hur jag själv vill ha det elelr hur jag mår eller dylikt. Jag vill hela tiden få andra att må bra. Men jag är kanske inte den bästa på att ge råd, men jag lyssnar gärna. Jag är heller kanske itne den bästa på att göra saker och ting på rätt sätt, jag menar, jag sårar och förstör, precis som alla andra. Men jag märker oftast lätt om folk gör elaka saker och om folk sårar någon. Sådant tycker jag är fel, man ska itne behandla personer orättvist. Trots att jag själv kan göra de. Men vi utesluter mig nu.

Jag mår jätte dåligt av två saker, kanske till och med tre saker. Och det är så mycket olika känslor inblandade, jag är inte ens säker på vad det är för känslor :-/ det är allti ifrån glädje till hat, från skratt till tårar. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen. Dessutom är jag förbannat bra på att få situationen att se värre ut än vad den egentligen är. Vilket också är ett rent helvete för mig själv.

Ja ja, nog med det jävla emosnacket.. Igår kom Olle hit.. Vi tände det fina ljuset jag fick av Alicia och Carina.. Vi hade det jätte mysigt. Så vände vi lite på allt så att säga. Sov med huvudet där vi har fötterna i vanliga fall. Fråga mig inte varför.

Sen måste jag bara berätta hur pucko i huvudet jag är. Jag satt på honom igår och skrattade nått jävla cpskratt. Sen skulle jag slänga mig åt sidan...... Så tog sängen helt plötsligt slut (??) vilket jag inte räknat med. Så jag bokstavligt talat roterar. Slår i kinbenet i sängens undersida och börjar gap skratta. Fast i själva verket ville jag bara gråta, för det gjorde så in i helvetes ont. Tänk dig att jag sitter på Olles mage och faller hejdlöst åt sidan ner på golvet och in med huvudet under sängen och smäller i ansiktet. Ja, klart att det måste sett roligt ut. Jag var rätt svullen där efteråt också. Men det är sånna "smällar" man får ta ;-)

Idag hade vi kalas för mig (med dom som inte firat mig än) och jag fick en parfym, 700:- och underkläder. Jag var väldigt nöjd, för det var mer än vad jag väntat mig att få. Så åt vi god mat och en tårta mamma gjorde igår. Olle hängde inte med idag, han var inte så sugen på min släkt sa han. Well, jag tvingar honom inte. Hade i för sig inte vart så roligt för honom där. En anna sak med släkten på mammas sida, dom är sociala i alla fall och inte alls lika uppnäsiga så att säga. Min farmor är väldigt pryd förstår ni. Allt var mycket bättre förr och si och så. Men men, vi får väl se hur allt ser ut i framtiden.

Bajs, Olle fyller år om två veckor, och jag har så oerhört dålig fantasi. Om jag kunde, så skulle jag köpa en livs levande mammut till honom, men dom har tydligen dött ut har jag fått veta. Rätt tragiskt faktiskt. Nästan skandal va fan. Jaja, orkar fan tine skriva så mycket mer nu. En jävla fluga som flyger runt på skärmen också, irriterande. Ska kanske och sola med mamma i morgon också :-)

Älskar min underbara pojkvän Olle *puss*
image7
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: Rania

Juxxe då. Jag är likadan. Bryr mig mer om andra än mig själv, tom. när jag inte borde. vet inte om det hör mitt stjärntecken till eller vad det är men jag är också "för snäll" om man nu ska säga så. Det är dock när man kommer på att man bryr sig för mycket som man får säga ifrån och ägna sig åt sig själv istället. det har jag gjort nu och det känns bra. men allt löser sig <3

2007-10-01 Kl: 19:59:05
URL: http://reila.blogg.se

RSS 2.0