* 2009... i bilder

Efter att ha kollat igenom min vän Ranias blogg och sett vilket tufft kollage som hon har gjort månadsvis så tänkte jag faktiskt göra ett liknande. Så ni vet va idén kommer ifrån haha.

Först av allt vill jag bara säga att detta året har varit fantastiskt. Men jag hoppas att 2010 kommer bli bättre. Och det känns som att det kommer bli det också. *Håller tummarna* Nu så, vidare till kollaget....


Jag invigde mitt nya år med att färga mitt hår svart. Jag har nog aldrig trivts så bra i någon hårfärg. Jag har fortfarande svart hår! Sedan flyttade min storebror Patrik in på riktigt i sin lägenhet. Därefter så hade ZiKK en bra spelning i Göteborg i Västra Frölunda. Det var den första speliningen i Rock Karusellen.


Jag träffade Olle bara sådär i stan en dag, så vi gick en runda. Diskuterade konsten i Borås med mera. En annan dag så var jag med Rania i stan, då graverade jag in "Josefin Bellini" i Kievens ring som han fick i julklapp 2008. Då stod det bara "Kieven Klevmyr" i den. Efter det fick jag låna en systemkamera av skolan under sportlovet. Hade skitkul med den. Jag och Kieven åt även vår första Ben & Jerry's glass. Sedan var det dags för andra delen av Rock Karusellen, och den ägde rum i Borås under alla hjärtans dag. Under denna månaden fick jag även mina två första Pokémonspel till Advance! Later on köpte jag leopardbrallor och leopardkjol från HM. Knasiga kvällar hos Andreas blöev det också. Anton opch Kieven blev fiender... :P Sen blev det dags för tredje och sista delen av Rock Karusellen för ZiKK som ägde rum i Alingsås, där jag även träffade Kimberly första gången :)


I mars hade vi fest hos Mauds pappa. Det var superkul, många skumma saker som hände. Haha. Sedan köpte jag och Maria massa smink och tillbehör till Modevisningen som vi och Maud hade som projektarbete. Det var dyrt... Modevisningen blev ändå helt okej, jag blev besviken på ljudet framför allt. Annars var alla jätteduktiga. Sist men inte minst, jag köpte mitt löshår!! <3


Jag och tre till bildelever fick gå en sminkkurs inför vår slutproduktion vi hade i trean. Maria sminkade då mig och jag matchade min tröja! Haha. Sen kom vårsolen! Jag och Kieven njöt av den så mycket vi kunde. Gud va härligt det va. Sedan blev det påsk, och den helgen firades i Andreas sommarstuga. Bästa helgen i mitt liv, skulle jag nog kunna säga. Helt sjukt grymt bra. Efter det fick jag ett sött påskägg av Kievens faster ^^ Sen var det dags för slutproduktionen "Here, there and everywhere" och...... Kulturveckan!! Rania kom och hälsade på, och det uppskattades massa ^^ <3 April var bästa månaden på hela året, det lovar jag! Allt bra hände här. Haha


Maj månad invigdes med att Kieven ritade något i nacken på mig :P Sedan drog jag iväg på cruising med Emmelie i ett par röda lackskor som jag inte skulle gjort. Skoskav som attan hade jag. Det var för övrigt efter cruisingen som jag slutade röka *Klappa mig själv på huvudet* Ehm, sedan gjorde jag failade scones. Det var säkert för att det var havrescones. Sedan såg jag årets film (enligt mig) med Kieven, Anton och Maud. Efter det hade ZiKK spelining på torget i Viskafors, då jag tog sjukt grymma bilder på dom. Sedan fyllde Alli pluttan 20år! Och det blev bal för Teknis, så jag trippade dit för att kolla på Alexander och Maria.  Sedan hade ZiKK sin bästa spelning i Fristad, där Kieven blev behandlad som en gud av publiken. Haha. Samma dag födde Cissi min lilla kissekatt, Tenshi :3


Juni var den mest stressiga månaden i mitt liv tror jag. Få tag i öl till Swedenrock, skaffa fram en kamera, vara på Swedenrock (underbart!!!), gå på bal på Kievens födelsedag, ta studenten, fira Kieven och Antons födelsedag med en krogkväll och fira midsommar..... Herren, min skapare! Men det var fina minnen :) Swedenrock kommer jag återvända till. Jag tog det även lite lugnt i juni också. Jag bakade lyckade scones! Jag kompletterade tredje generationen av Pokémonspelen. Umgicks med min favoritkatt, Logan. Och hade en mysig sommarkväll med Kieven, då vi skulle badat... Men det var bara Kieven som hann bada innan myggen och knotten åt upp oss ^^


I juli bytte jag favoritkatt till Retard/Maja (nu heter hon Tenshi). Sedan föddes lilla söta Gabriel, Kievens lillebror. En vecka efter det hade jag och Kieven ettårsdag och det firades med en udnerbar promenad i sommarsolen, sedan fick jag en stor blombukett av honom. Sedan åt vi körsbär också, matade varandra ^^ Här kompletterade jag även fjärde generationen av Pokémonspelen ^^ Det som hände mer i juli var att jag åkte med Kieven och hans släkt till Universeum. Spännande! Det sista som hände den månaden var att mina föräldrar träffades och åt med Kievens föräldrar hemma hos Kieven :P DET var pirrigt...

Här bytte jag tungpiercing till en svart. Fast ah, den fick jag inte byta. Den ena kulan går itne skruva på helt. Jävla UVX, kass affär. Sedan åkte jag och Kieven på en underbar tripp till Liseberg :3 Efter det var det dags att lämna bort Logan till Fidde. En annan dag åkte jag med Carina till Göteborg för att hon skulle på jobbintervju. Ja, hon fick jobbet :P Sedan kom Valen till Borås, och det blev utgång! Träffade massa gamla sköna vänner :) Ja, sen bakade jag brownies! Dom blev ganska failade till utseendet, men goda blev dom i alla fall. Sedan spelade Miss Li på Stora torget i Borås. Underbart. Det sista som hände denna månaden var att jag och Rania tog en avkoppling i Stadsparken med fotografering och massa tjöt. Men det största som värkte mest hål i hjärtat var samtalet från Jesper... "Malin är död. Psykopaten Fredrik har dödat Malin!" 8:e Augusti, togs hennes liv. Malin Kristiansen. Älskade du <3


Kieven klädde lite random ut sig till Slash... Så jag fotade honom... Så kom Kieven överraskat hem till mig en dag, bara sådär! Happy jag blev ^^ Sedan fyllde jag 20år och hade fest. Efter det var det Andreas tur att fylla år. Då fyllde han 19. Jag bakade förresten bullar själv för första gången i mitt liv! Sedan var det höstmarknad och jag fyndade en Osis+ Dust it! Efter det kom Avril Lavignes parfym ut och jag skulle bara lukta på den... Sen köpte jag den. Jag kunde inte ro för det! Sedan började jag på praktik den 28:e på Sparsörsskolan. Ah, det sista som hände i september var att Kieven kliar sig på röven och vi hittar en fästing som sitter där.... Uh!


Oktober blev en jobbig månad. Malins födelsedag var den 5:e och dagen efter kunde jag verkligen inte gå till praktiken. Så jag gick i snöoväder från Sparsör till Gingri, och från Gingri till Fristad. Jag behövde tid för mig själv och dig, Malin. Nåväl, Tenshi flyttade hem till oss i början av månaden. Sedan fick jag massa teckningar av barnen på skolan :3 Så bakade jag och Carina bullar, och åkte sedan upp till Alli på inflyttnignsfest i Göteborg. Mitt rum blev även klart, så jag och Kieven flyttade ner så fort vi kunde. Därefter blev det fest i Göteborg igen, för Olle och Calle. Sedan hade ZiKK spelning på Hestra Midgård, då jag sminkade bandmedlemarna. Sedan köpte jag en leopardklänning, som jag hade på Gabriels dop. Just det, en kväll när jag och Kieven skulle dricka o'boy och kolla på stjärnorna så råkade Kieven riva ner taklampan när han skulle ta på sig jackan ^^ Men vi tejpade ihop den sen.


I november hände inte så mycket mer än att jag var på världens bästa konsert! Nämligen Lars Winnerbäck :3 Hade fått biljetter av Kieven i 20årspresent. Shit, ba bra det var. Sedan plockade jag fram min keyboard som underhöll Kieven ganska bra. Sedan lagade Kieven god mat och vi hade en massa mysig middag för två med öl och vin till :3


December... Ja... Det var ju inte så längesedan. Jag bakade mina första cupcakes! Dom blåa var till Nathalies födelsedag. Sedan saknade jag Kieven fröbannat mycket under nätterna jag inte sov med honom (det är så kallt i mitt rum). Jag läste även lite saker som jag inte borde ha läst... Sedan träffades mina och Kievens föräldrar en gång till, fast hemma hos mig denna gången. Då fick Gabriel sova i min säng med en mysig pläd :) Ah, sen var det nyår :) Ett fruktansvärt bra år, som sagt.
Konst Blogglista.se Personligt bloggar Personligt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Postat av: Kimberly Sanchez

åh att du komemr ihåg :)<3 pusssiss

2010-01-03 Kl: 16:59:23
Postat av: Anonym

åh att du komemr ihåg :)<3 pusssiss

2010-01-03 Kl: 17:00:43
Postat av: Daniel S

Tigern som tog mig där bak! :O:O:O :( :P

2010-01-04 Kl: 01:47:26

RSS 2.0